Vilket snurr...

Kommentarer
· sanna

ha en fin dag =)

2009-11-05 » 12:46:17
BLOGG: http://saniiee.blogg.se/
· Anonym

tack, bra svar:)

2009-11-05 » 12:46:25
BLOGG: http://karinolofsson.se
· Jenny

Lustigt för de flesta killar kan ju vara sådana även med tjejer. Har inte råkat ut för nån sån men har ju massvis med tjejkompisar som genom åren stött på en kille som inte "vågar" gö slut. Va e de rädda för? Man såras ju mer när man ej får veta.

Jaja, på tal om skola så tycker jag du ska stå på dej, kan lilleman gå i en annan skola så tror jag mer på det. Det är ändå lite rörigt för barn med växelvis boende och kan man eliminera så det är mindre stök i skolan så e det ju toppen. Man måste ju iofs väga in om han flyttas från alla sina vänner m.m bara det kan ju bli väldigt rörigt i en litet huvud.

Han kommer tacka dej en dag för att du i alla fall försökte!!

2009-11-08 » 10:01:51
· Marie-Louise

Jag förstår din oro men även i de lugnaste vatten så finns det fula fiskar.Det viktigaste för barnet är ju att du som vuxen är tydlig med vad du tycker är ett ok beteende och att det alltid finns konsekvenser för allt man gör.Både det dåliga men framförallt det bra.För vet barnet att det lönar sig att uppföra sig så är risken mindre att man prövar fel väg.Sedan MÅSTE du som vuxen finnas för barnet även när din ork är prövad,då vet han/hon att du är någon som man kan räkna med.Vad det gäller vänner så håller jag med fullständigt.Undrar just nu på varför jag/vi inte passar....

Kram på dig och lycka till med dina funderingar

2009-11-08 » 11:41:08
· Johanna

Precis.. Borde fungera så i alla relationer kan man tycka. Man blir så himla besviken på folk som drar sig undan bara :S

2009-11-08 » 23:25:20
· Erika B

Jag tycker ändå att ni skall göra besök på alla de skolor som ni funderar över, alla skolor skall ha en kväll då de visar upp skolan och personalen för de barn som skall börja nästa höst. Jag tror tyvärr inte på att området i sig är så inflytelserikt på hur det går i skolan för barnen, utan mer hur lokaler och personalen är i den skola de väljer! Tror inte det är så mycket lugnare i något område runt Göteborg längre (vad man än vill tro). Det jag har upplevt är att när man frågor någon man känner om hur det är i skolorna (våra barn går vid opaltorget) så spelar det ingen roll vilken skola deras barn går i utan de säger alltid glatt "våran skola är jättebra" men de andra skolorna pratar man bara illa om... Vi gick på besöken och bestämde oss efter vad vi själva fick för uppfattning. En annan tanke med kompisar som vi själva har upplevt är att det är barnen ibland tyvärr inte fortsätter att vara kompisar även om de var det från början när de började skolan. Lycka till med skolvalet!

2009-11-09 » 10:17:39
· Andreas Hansson

Ja du Jenny, vi killar är nog lite fega där, vi är lite rädda för er.. nädå vi vill inte såra er och drar ut på det, mend et finns tjejer som kan vara såna med..



Jag vill göra studiebesök och se på skolorna först innan jag bestämmer mig..

2009-11-09 » 11:46:43
BLOGG: http://kryckansblogg.blogg.se/
· Andreas Hansson

Självklart är det så Marie-Louise, men Opal är ju som du vet lite extra stök as we speak, ombyggnationen har ju inte satt fart ännu och kan ta år av överklagan etc etc.. Jag vill bara hitta en så bra skola som möjligt för William, bättre att bryta upp nu än senare..



Klart man ska som förälder ORKA hålla ut, konsekvent är det bästa verktyget och att man ska vara informativ och förklara ja och nej speciellt om man stiger åt sidan med saker man normalt inte tillåter..



Klart ni passar in Marie-Louise !! Men en sak har jag lärt mig att dom som är snällast utnuttjas och tas för givet, jag har alltid gett, gett och försökt stävja problematik för att det ska vara trevlig stämning, men har fått gå på minor för att man är för snäll..

2009-11-09 » 11:54:48
BLOGG: http://kryckansblogg.blogg.se/



DITT NAMN:
Stammis? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0