Ännu en sjuk människa i denna värld???

Kommentarer
· Jill

Fyyyyy fan..läste precis denna artikel...Fan avrätta dem jävrln bara...Sjukt va hemskt samhället är...Man blir rädd!!!!!!

2009-08-28 » 16:12:58
· Stefan Falkelind

Tyvärr så finns det massor av sjuka människor som går lösa. Det gäller bara att upptäcka dem innan nåt händer.

2009-08-28 » 23:22:48
BLOGG: http://falkelind.blogg.se/
· Jonna

Man mår skit kan jag säga... Det tar väldigt många år innan man kan leva ett något så när "normalt" liv, om man någonsin kan det. Kanske inte helt "normalt" som ni som inte blivit utsatta klassar normalt.

Vissa av oss överlever, som jag. Andra, ganska många faktiskt, tar livet av sig. För övergreppen slutar inte bara för att våra förövare låter oss vara. Varje dag är ett själsligt slagfält där vi kämpar mot minnen, både kroppsliga och psykiska.

Varje dag är en kamp för att orka leva med det som har hänt. Skammen... Jo, för skam känner man, även om jag idag som vuxen kan se att det inte var mitt fel.

Men framförallt smärtan. Och frågan: Varför?



JAg tycker att det är jätteviktigt att samhället har börjat prata om övergrepp. Att media har börjat skriva om det. För tabustämpeln sitter så hårt och ser man inte, så kan man inte få bukt med problemet.

Visst så många tycker att bara vetskapen om att det existerar är så jobbigt, för att det ligger så långt från de flestas verklighet att kunna göra så mot ett barn. Men då brukar jag ställa frågan: Om ni inte orkar med vetskapen om att det existerar och att det är barn som blir utsatta för övergrepp varje dag... Hur ska då vi "offer" orka leva med minnena?



Bara ett föredetta offers syn på det hela.



Mvh

Jonna

2009-09-01 » 09:07:14
BLOGG: http://lesanglotdesanges.blogg.se/

Ja, nån som inte varit med om nått likande, kan inte sätta sig in hur det känns att vara med om såna hemska upplevelser.. Tur om man har bra stöd hemifrån och får hjälp ??? Det hemska är att det blir vanligar och vanligare.. Man bli rädd för vilka sjuka människor som går fritt bland vanliga "människor"



Din fråga är väldigt vettig, självklart så måste man kunna läsa och höra om detta, för ju mer det pratas om desto större chans att man kan få bökt på detta sjuka beteende. Hoppas att du hittar ett sätt att må så bra du kan och att du kan leva som du vill oavsett,jag lider med er som blivit utsatta..



Mvh Andreas Hansson

2009-09-01 » 14:17:33
BLOGG: http://kryckansblogg.blogg.se/
· Jonna

Ja, bra hjälp och stöd från de andra i familjen är jätteviktigt! Framför allt att det kommer fram och pedofilen blir avslöjad.

Frågan är ju om det verkligen blir vanligare och vanligare, eller om det är fler som träder fram nu för att det inte är "det-man-inte-talar-om" längre? Det är inte lika förbjudet.

Men man får ju VÄLDIGT olika reaktioner från de som får reda på det.

Allt ifrån medlidande och sorg till de som kallt frågar: "Men är det verkligen sant? Är du säker på att du inte bara hittat på allt, för man hör ju om de som bara säger så för att de är arga på pappa..."

De sista bevärdigar jag mig inte ens med att svara på.



Ja, visst blir man rädd... Sen när man vet att det är ett av sveriges vanligaste brott så blir man än mer mörkrädd. Enligt den statistik som riksorganisationen HOPP för över de fall som de får in, så visar den att det är ett barn, i varje klass i varje skola i hela sverige som dagligen blir utsatta för övergrepp av någon i sin närhet... Och då är det bara de bekräftade fallen... Mörkertalet är enormt.



Jag har hittat mitt sätt. :) Jag är idag en harmonisk och lugn tjej på 30 år. Men vägen hit var lång och långt ifrån smärtfri. För som jag sa, så fortsätter övergreppen i huvudet på oss, minnena sliter oss i bitar och mardrömmarna ska vi ju inte prata om...

Men jag är ett levande bevis på att det går att bli lycklig. :) Att man kan hitta tillbaka till livet.



Lid inte med mig, mitt lidande är över... Men gråt för de som blir utsatta än idag.



Tack för att du bryr dig. :)



Mvh

Jonna



www.hopp.se

www.ecpat.se

2 viktiga adresser. :)

2009-09-01 » 19:44:51
BLOGG: http://lesanglotdesanges.blogg.se/



DITT NAMN:
Stammis? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0