Sånt här gör en både rädd och förbannad

Kommentarer
· Emma

Helt sjukt.

Har en kompis som var med om samma sak.. HOn vägrade göra abort han var 17 då... och inte alls redo för att bli pappa.. Tråkigt när det blir så..

2009-07-01 » 12:47:12
· Andreas "Kryckan"Hansson

Ja hur tänker vissa?????

2009-07-01 » 13:23:30
BLOGG: http://kryckansblogg.blogg.se/
· FrkU

Och tänk så många som säger att killar e svin...

Misstänker att det finns MINST lika många tjejer som är etter värre....!!!!



Nice blogg by the way...



:-)

2009-07-01 » 13:49:06
BLOGG: http://frku.blogg.se/
· Emma

De kan inte tänka alls!!! Man vill ha barn med någon som vill det samma inte någon som är helt emot det...

2009-07-01 » 13:51:15
· Jonas Björk

Min första tanke när jag läste ditt inlägg var: ligger hela ansvaret hos henne? Om han verkligen vill vara säker finns det något som heter kondom. Den skyddar dessutom mot andra saker, om tjejen har mer än kärlek att ge.. Men visst, man skall kunna lita på sin partner i ett förhållande. Säger hon att hon äter p-piller bör det ju rimligen vara sant också. Något jag lärt mig av mitt ofantligt korta liv är att man inte kan lita på någon. Senast nu i julas då jag helt plötsligt blev utslängd av min dåvarande flickvän (tillika mamma till våra två barn) eftersom hon träffat en annan under en månads tid. Förra veckan ringde prästen och frågade när vi skulle komma inför bröllopet. Jo, vi hade bokat tid den 3 juli (nu på fredag) för att inför släkt, vänner och Gud visa vår kärlek till varandra. Eller, det var vad jag trodde iaf. Hennes kärlek fanns hos en annan man. En man som flyttade in till henne och våra barn en vecka efter att jag åkt ut..



Säger det Hansson, världen är sjuk.



Bless! // jonas

2009-07-01 » 14:57:37
BLOGG: http://www.jonasbjork.net/
· Andreas "Kryckan"Hansson

Ja du Jonas.. Visst finns det ett ansvar hos killen med.. men om man vet om sin partner äter p-piller och man är i ett förhållande så vill man ju helst slippa den gamle gummipåsen...



Så det var så det var.. alltså ursäkta men hon är ju helt ute och cyklar, hur f-n kan man göra så och flytta ihop så snabbt med.. Gäller inte sambo lagen?? Om hon är otrogen så skulle jag bett henne flyttat kan jag lova.. Hoppas du mår bra nu och att du hittar en bra tjej.. Håll huvudet högt gubben...

2009-07-01 » 15:18:59
BLOGG: http://kryckansblogg.blogg.se/
· Mr No name ;)

Ja vad säger man... E mig bloggen rör, å inte känns det alls skoj just nu. Känns skönt att några förstår hur man känner det just nu.



Lite om hela historian då...

Hon såg mig på tv 3 (ensam mamma söker)

Blev helt sänkt i mig å gjorde allt för å hitta mig vilket hon tydligen gjorde. Hon va klart en grym tjej därav vi blev tillsammans. Största problemet va att vi bor en bit från varandra så vi träffades typ 1-2ggr/månad. Å så höll vi på i 6månader.

Pga avståndet började det knaka lite å tjaffs dök upp.

vi bägge prata om å flytta ihop men ingen av oss ville flytta på sig. Viket resultera i att allt brakade.

å sen nu under sista tiden har jag märkt att hon lagt på sig lite å att hon blivit rundare. Så börja man ju undra om hon börjat tröstäta eller nåt. Jag skoja till det lite, hehe e du på smällen eller nåt. Men det förnekades ju rätt fort av henne. men jag blev orolig å bad henne kolla upp det, då hennes mens va 2veckor sen.

Efter mycket tjat kolla hon upp det å svaret va givet.

Jag ville verkligen rädda detta förhållande men kände/känner att jag verkligen inte är redo för barn.

Så jag har bönat å bett å verklige vill att hon ska göra abort. Men vad jag än säger så lyssnar hon inte ens på det man säger då hon redan hade bestämt sig.



Min känsla säger mig att hon sluta med piller.



Har pratat med X-tjejen igår(2009-07-01). Hon ska behålla till 100% men säger att hon kommer skriva fader okänd. Vet ni varför? hehe.



För att hon vill ej att jag ska kunna kräva vårdnad.

Eller att barnet ej ska behöva pendla mellan oss.

Visst kan jag gå in å kräva mitt ansvar men just nu känns det som hon kan dra......................



Vad e rätt å vad e fel av mig?

Jag har inget alls mot barn. men varken hon eller jag e redo för detta, vi kan inte ens få ett förhållande å funka mellan oss. Jag känner mig mest ledsen för barnets skull. Som det e nu vill hon ej veta av mig eller jag henne. tror vi aldrig kommer lösa detta.

Men hon vill lösa detta ensam säger hon så.

Å inte nog med det har hon redan en nytt ragg på G.

Känns bara som man aggerade sperma donator.



Tack för mig iallafall...



Killar akta er för tjejer.

Använd kådis även om ni e ihop å hon äter piller.

för mig va allt en 100% försäkring då hon ej skulle behålla om "olyckan" va framme.

Men ni ser nu hur det slutade.

Just idag är hon väl i vecka 10 eller nåt.

Ända man kan göra e å hoppas hon ändrar sig å gör abort.



Tack Andreas för din omtanke. Grym blogg.

2009-07-02 » 12:49:48
· Le Spectateur

Om han ville vara säker på att inte bli pappa tycker jag att han kunnat ta lite ansvar själv, även om hon tog p-piller skulle hon kunnat missa någon dag eller ha någon sjukdom, så kondom är egentligen ett rätt bra alternativ, om man vill vara helt säker. Att hon ljög om att hon tog p-piller är ju en dum sak i sig, men förväntar hon sig att han ska agera pappa nu? Gör hon det har jag ingen respekt för henne, han blev pappa helt ofrivilligt och jag tycker inte hon har rätt att förvänta sig någonting då det var hon som ljög.

2009-07-02 » 14:52:01
BLOGG: http://joydiscoveryinvention.blogg.se/
· Andreas "Kryckan"Hansson

Visst kunde han tagit på sig gummit.. Men alla killar vet ju hur skönt det är... Så om man blir tilsammans med en tjej så skippar man gärna den och litar på sin tjej.. Hon har sagt att hon ska skriva fader okänd så hon förväntar inte det alls.. Hon ljög och dolde att hon gått upp i vikt.. Hon måste ha slutat äta p-piller med flit... Läs hans egna version ovan...

2009-07-02 » 15:18:52
BLOGG: http://kryckansblogg.blogg.se/
· Mr No name ;)

Kan börja med å säga så här då...

I början va det gummi å allt på. Hon kollade sig å jag lixa så. Vi bägge va gröna. Vi gick igenom lite "regler" om vad som gäller å inte. Gummit åkte av, Pillerna gjorde sitt jobb i 5månader av 6månader. Å det va väl i månad 5 det börja gå dåligt mellan oss. därav jag "tror" hon sluta med piller bara för å fixa en hake på mig eller hålla mig kvar. (OBS!!! vill låta detta va osagt då jag ej har bevis att hon slutatde med dom. Kan vart allt tjafs/stress som påverkade.) Men som alla säger att man ska använda gummi å sånt.



så tycker ni jag gjorde fel som sluta med kondom? Hon va ju min partner/tjej. Det e väl A och O att man ska kunna lita på sin partner? Eller ska man köra kondom i 6månader? Tänker jag fel eller? Hade jag vetat att hon skulle behålla om "olyckan" va framme hade jag självklart ställt mig på ett annat sätt å skydda mig eller kankse rent ut av sagt ej gått in i denna relation. Men men... Gjort e gjort.



Kan ej hålla med att hon dolde sin vikt eller så. Tror ej hon hade tankarna på det...

Jag själv kan rusa upp/ner i vikt utan å ej märka det. förns man får höra det av nån annan. ;)

2009-07-02 » 16:23:45



DITT NAMN:
Stammis? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0